Наш блог

Пропонуємо почитати цікаві статті про вивчення іноземних мов. Кожен знайде тут щось цікаве для себе!

Трохи «театру» не завадить.

Цікавий метод розвитку мовлення.

В цій статті йтиметься про нестандартний метод розвитку навичок говоріння іноземними мовами, з прикладами та коментарями.

Якщо людина вчиться математиці, то зрештою вона зможе рахувати, обчислювати, використовувати математичні формули на практиці. Якщо вчитися малювати, то, напевне, людина буде спроможна відобразити на папері те, що її оточує. А якщо ми навчаємо іноземній мові, то чи не є вміння висловлювати свої думки мовою другої держави нашою головною метою? Ми часом забуваємо, що не знання граматичних правил або величезний набір слів є показником гарного володіння мовою. Саме вміння поєднати усе вивчене в логічно побудовану промову або діалог і є ознакою професійності.

 

Часто буває таке, що студент розуміє прочитане, розбирається у граматиці, дуже гарно виконує передбачені програмою письмові роботи, але не говорить. Щоразу як вчитель намагається розговорити його, залучити до обговорення теми, студент впадає в ступор і здається, що це новачок, який щойно вперше побачив викладача і підручник. Обидва учасники навчального процесу почуваються вкрай некомфортно і, як правило, ввічливий вчитель змінює рід діяльності і пропонує знову перейти до читання або граматики.

 

Процесс навчання не має бути стресовим, інакше учень взагалі відмовиться від уроків. Можливо потім, коли ми дійдемо до певного рівня, учень розговориться, для нього не буде так страшно заговорити — так думає вчитель і, на мою думку, помиляється. Навіть якщо перепробували усі можливі підходи —від прохання розповісти про себе до залучення заздалегідь підготовлених питань, не треба здаватись.

 

Вигадуючи та практикуючи методи залучання студентів до розмови, я помітила що один з них спрацьовує найкраще. Треба запропонувати студенту щось незвичне, щось, що захопить уяву, щось, чого він ніколи не робив. Студент забуде про те, що він не вмів говорити, бо вся його увага перейде на осмислення та виконання завдання. Я називаю цей метод «театральним» та із задоволення хочу поділитись як він працює.

 

Уявіть собі що ви з учнем читаєте текст у підручнику або навіть твір іноземного письменника. В певний момент ви пропонуєте студенту зупинитись та зіграти роль одного з персонажів, предмета, образа зі щойно прочитаного уривку. Якщо студент не знає з чого почати, запропонуйте йому декілька питань, на які він повинен відповісти уявляючи себе на місці цього персонажу, наприклад:

  1. для чого вас створили
  2. ви походите з сім’ї подібних предметів чи ви один такий
  3. хто ваші найкращі друзі
  4. чи ви закохані
  5. про що ви мрієте

Перелік запитань може бути досить довгим та залежить від вашої уяви. Майже кожен з моїх студентів сказав, що він таке робить вперше в житті і це настільки його зацікавило, що він забув про страхи зробити помилку тощо. Краще починати з ролей матеріальних речей, які б можна було побачити у повсякденному житті. Потім можна перейти до ролей вигаданих персонажів і, нарешті, перейти до абстрактних понять.

 

Подивимось як цей метод працює на практиці. Візьмемо уривок з відомої казки Оскара Уальда.

Почнемо з того, що можна запропонувати зіграти роль міста, високої колони, золота високої проби, очей статуї, коштовного каміння тощо... Далі перейдемо до самого Принца, попросимо уявити його життя та чому жителі міста вирішили зробити статую. Крок за кроком вигадаємо історії, прослідкуємо щоб студент використовував певні часи дієслів та влучно підбирав потрібні слова.

А прочитавши цей уривок, запропонуємо зіграти роль «художнього смаку», що хоч і складніше, але розвиває образне мислення та вчить учнів бути готовими до всяких несподіванок.

 

Крім того, звернемо увагу студента на:

  1. порядок слів у реченнях
  2. наявність сталих виразів
  3. те, які часи дієслів використав автор для опису статуї
  4. пряме та непряме мовлення

Метод «зіграйте роль» спрацьовує і під час знайомства зі студентом на пробному уроці або протягом перших онлайн-уроків. Одразу видно, чи людина відкрита до чогось нового, чи прислуховується до вказівок вчителя та чи взагалі спроможна мислити образно, відхилившись від стандартів.

 

Зробіть процес навчання веселим та незабутнім!

Будьте креативними!

Усім зичу успіхів!

З повагою, методист AlfaGrant
Олена Головко

Заявка на навчання

Неправильне введення
Неправильне введення
Неверный ввод
Please let us know your message.
Неверный ввод
Будь ласка, повідомте нам свою адресу електронної пошти.
Неверный ввод
Неверный ввод
Неверный ввод

МИ ПРАЦЮЄМО

Наші менеджери на зв'язку

(за київським часом):

Пн-Пт: 11:00 - 20:00;

Сб: 11:00 - 17:00.

ХОЧУ НАВЧАТИСЯ!

Copyright © Онлайн-школа AlfaGrant 2015-2024